CHI Nederland



Kristel Meuwissen

interviews/kristel_meuwissen.jpg

 

Hoe heet je functie en wat doe je?

Marketing Strategy en Customer Experience Consultant bij Capgemini. Ik doe voornamelijk online (retailing) trajecten bij klanten in de high tech industry. Hierbij richt ik mij op de ontwikkeling van de online strategy en propositie en de inrichting van de achterliggende processen en organisatie.

 

Wat vind je hét voorbeeld van een unusable product?

Ik moet zeggen dat Lotus Notes erg hoog scoort, dagelijkse frustratie bij huidige klant! Verder mocht ik laatst op het huis passen van een vriend met digitale TV, werkelijk een onbegrijpelijk gebeuren. Ik heb een week gelang geworsteld met 4 afstandsbedieningen maar geen beeld kunnen krijgen. Ik weet nog steeds niet of dit aan de TV (énorm flatscreen plasma geval), het digitale gebeuren of aan mij lag, maar frustrerend was het wel! Verder ben ik in het bezit van een 'olieschenkkan' waarbij elke keer als ik olie in de pan gooi, de dop mee gaat. Wie maakt een dergelijk product en waarom gooi ik het niet weg?!

 

Welke ontwikkelingen zie je in de markt die invloed hebben op je werk?

Met name de verschuiving van off- naar online retailing. Ondanks deze verschuiving hebben consumenten wel een sterke behoefte aan 'persoonlijke' aandacht. Verder de steeds complexer wordende producten, veranderende klantbehoeften. De mismatchen tussen klantwens en het productaanbod en/of de wijze van communicatie hierover.


Welke site, boek of event zou je andere leden willen aanbevelen?

Covey blijft toch wel erg favoriet en altijd toepasbaar... 

 

Waar zou een andere mmi-expert je bij kunnen helpen?

Ik ben me aan het verdiepen in alles wat met e-mail marketing te maken heeft en ben geïnteresseerd in de do’s en dont’s van html-nieuwsbrieven. Praktische tips en truuks op dit gebied zijn heel welkom.